Friday, April 08, 2011

permulaan sebuah APRIL

salam,


tajuk memang tak boley bla kan ? HAHA :D  sebenarnye nak cerite pasal mnggu nih. minggu warna warni. apesal aku ckp cmtuh ? sebabnye dlam minggu nie, macam" perasaan ade. HAPPY-SEDIH-EXCITED-NERVOUS-GEDIK-MARAH. mmg semuanye lengkap lah. 


oke, lets start with this. hari selase, aku ade pertandingan pantun peringkat daerah. and tue adelah first time aku masuk pertandingan pantun. aku pun tak pernah ade experience masok pertandingan camtuh. memang sangat" nervous. yelah, aku mane la taw lawan aku nanti camne kan ? msti hebat plus bagos dari aku. dari 6 orang yg setia dtg latihan, aku, intan and atiq yg masok. fuhh, mcm nak hilang separuh nyawe taw. takot gile. then, mase pusingan awal tuh lawan dgn SMK TUN ISMAIL. semua gurls just like us. I mean yg masok pertandingan tuh ye. jual-beli-jual-beli-jual-beli. kteorang menang pusingan tuh. suku akhir, lawan pulak dgn SMK DATO SETH.  2 lelaki and 1 gurl. lelaki A aka kacakk menawan tuh yg paling pandai berpantun antara kteorang semua. kenape 'kacak menawan' ? haa, name tuh diberikan pd mamat tuh sebabnye mase aku jual pantun kat dia, aku ade selitkan perkataan 'kacak menawan'. tengok ye pantun nye :


puteri bunian cantik menawan, 
bibirnya merah menarik hati,
duhai kawan kacak menawan, 
busana muslimah mengapa dieksploitasi ?

aku takde niat pun nak menggoda + memuji dia. saje je kutt. nak jadikan pantun aku best. tapi kawan" aku ckap mamat tuh a bit perasan. euwww... lantak dia lah kan. malas nak layan ! so, diorang pun panggil mamat tuh kacak menawan as kteorang pun tak tau name dia sape. padahal budak tuh takdenye sekacak menawan cm yg aku cakap tuh. pusingan nie pon kteorang menang. next pusingan iaitu semi final, kteorang lawan SMK SRI GADING. sejujurnye, pantun diorang mmg best TAPI tak menjawab langsong ape yg kteorang tanye. siot betol ! agaknye diorang dah hafal kutt ? so, ape yg diorang hafal, tu lah yg diorang jawab. haih. pusingan nie jugaklah, aku sangat pressure ! siape yg tak pressure kan kalau dah lawan korang punye pantun asyik kene tepuk, tapi korang punye pantun orang diam je ? tau lah pantun aku TAK BEST LANGSONG, tapi tak payah la buat camtuh. kesian kteorang. dan tepat mcm jangkaan kteorang, kteorang kalah. tapi tak kesah la kan, semi-final pon dah cukup bagos buat kteorang. :)) 

sepanjang pertandingan tuh, kteorang punye jurupantun sama je. dari pusingan awal sampailah semi. HAHA. then, kat SMKDOJ tuh ade sorang mamat form5 nie bertugas as polis. dia punye keje jaga parking and amek gambar and menyebok kutt. hehe. mase mule" masok sekola tuh, ingatkan dia pakguard kat situ. kteorang sume agk terkejot sebabnye pakguard kan biasenye indon tak pon pakcik" or abg" yg tak hensem. haha. balek dari pertandingan tuh je, semua nak admire kat mamat" datin. xD



abg baju merah and akak baju biru tuh yg setia jadi kteorg punye jurupantun :)


intan , aku and atiq


memang suke lah kan berposing" nih :D


hari rabu pulak, sekolah ade pertandingan kawad kaki formasi. balek pukul 6. hangin semuanye. suke suki je balek lambat. haih, of course la aku tak masuk kawad kan. so, jadilah penonton. mule" tuh, pergi koko dulu. tapi cume 3 orang je yg datang. yg lain msti pergi tengok kawad tuh kan. dah taktau nak buat ape, ckgu suroh pergi support kawad tuh. kteorang pun pergi la tengok sambil" mengutuk, mengkritik dan bergosip. HAHA. khusyuk gile kteorang tengok sampai tak perasan kteorang tggal kan ckgu sorang". hehe, lastly ckgu turun. then, kteorang pergi amek beg and tengok balek kawad tuh. tetibe time tengok tuh, ckgu panggil. suruh pegang payung yg dah nak roboh tuh. haih, sambil menyelam minum la sekali kan. mai pegang payung tuh and kteorang duduk kat tmpat ckgu. hehe. kat situ kan nampak lebih jelas. dapat jugak mengkritik and tolong ckgu bg markah. ahax ! best tau duduk dgn ckgu, dah la kerjenye kutuk itu ini je. pastu gelak" agy tengok ckgu and bebudak kawad tuh. HAHA.

haa, tue je kutt yg best dlam minggu nih. yg part sedih tuh, ta payah cerite la. bukan sedih sangat pun. aku je yg emo lebih. HAHA. 

love, 
TIERA